Alla inlägg den 16 september 2009

Av Sanna - 16 september 2009 09:48

Spanade in min besöksstatistik och vägarna dit... Tala om för mig HUR man hamnar i min blogg efter googlingen "goa fittor" !!!!??


Ska jag skratta eller gråta? ;)

Av Sanna - 16 september 2009 09:09

Tomat- och chilimarmelad


Tomat- och chilimarmelad

  

  • 2 kg färska hackade tomater (röda eller gröna)
  • 1,5 -1,75 kg socker
  • 2 citroner med skal, hackade
  • 90 gram färsk ingefära
  • 1/2 dl vatten
  • 2 röda chilifrukter

Koka all ingredienser i 2 timmar eller mer. När citronskalet nästan är genomskinligt, häll upp på varma brukar. Passar perfekt till blåmögelostar eller källarlagrad getost.



Hahaha, har ni ofta källarlagrad getost hemma??

Av Sanna - 16 september 2009 08:54

Jag glömmer det. Hela tiden. Och ägnar mig istället åt framåtlängtan. Längtan tills barnen somnar, tills barnen blir större och man inte är livegen längre, till helg, till lön, till jul, till nästa sommar...


Men nu då? När jag har två härliga skitungar som lär sig nya saker varje dag? Och ett litet hus, visserligen med en del skavanker och för få rum, men ett mysigt hus som faktiskt är vårt hem? När hösten, som jag älskar, faktiskt är här? När jag har underbara vänner som jag faktiskt hinner med att träffa för att jag bor i det fantastiska landet Sverige och får vara hemma med mina barn hur länge som helst?


Ja, det är alltså NU det är tid att njuta. Gör det. Drick thé med en vän och titta på löven. Allt löser sig.


Jag skiter i disken och går ut och njuter av min son i trädgården.


Over and out.

Presentation


Den lilla flodhästen i toppen på klätterställningen är jag, MammaSanna.

Här kommer det att dryftas ditt och datt.. Inte särskilt roligt för andra än de som är närmre bekanta med MammaSanna och hennes gäng. Men håll till godo kära vänner!

Omröstning

Jag velar om håret... Så, vilken färg ska det vara på MammaSannas hår?
 Blont
 Tokrött
 Brunt
 Svart
 Råttgrått
 Mörkrött
 Skiter i vilket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards