Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Facebookuppdateringar

Av Sanna - 12 juni 2010 23:06

Min vän sa i går att hon har en typ av dagbok där hon skriver ner sånt som inte riktigt passar sig som FB-status-uppdateringar. Just nu har jag huvudet fullt med helt passande statusar men det finns en risk att man blir klassad som galen om man sitter och zappar ur sig osammanhängande texter på fb en lördagkväll.. då kom jag på att jag ju har en sån däringa dagbok som min vän har, fast på nätet! So, I´m back!


Behöver ni en allmän statusuppdatering innan jag börjar med de nyaste bubblet?

Jo en liten kanske... Min son, snart 15 månader, är helvild. I veckan rev han ner gardin + gardinstång + gardinstångsfäste OCH fönsterbrädan under gardinen. Vid olika tillfällen. Fönsterbrädskonsolen knäcktes på ena sidan och i andra änden slet han ut skruven från väggen. Charming! Han klättrar på stolar, bord, sängar, toastolar, platthögar och rutschbanor. Å så jagar han katter. Å så har han ett jäkla humör. MEN han är fortfarande tjock och söt. =)

 

Moa är plötsligt 3½ år, å vi väntar fortfarande på att den nu snart 2 år långa treårstrotsen ska ge med sig... (KAN det vara så att våran dotter ÄR så här!?) Hon har under våren fått rör i öronen samt en stor läskig polyp bortopererad ur näsan, så nu både hör hon och känner smak och doft! Hon blev rätt mycket lättare att ha att göra med efter det där ingreppet! (Dessutom snarkar hon inte längre!) (Polyp är ett skitäckligt ord som alltid får mig att rysa...)


Robert är som vanligt och jag har jobbat på ännu ett dagis samt 5 veckor med en underbar klass på Valhallaskolan.


Så, är ni ikapp nu?


I går var det skolavslutning. Jag kunde som vanligt inte sjunga en ton av "Den blomstertid" utan fick istället jobba hårt med att svälja gråtklump och blinka bort tårar.. Tänkte mig att det kunde vara trevligt att fira skolavslutet med en gravöl eller två med två fina vänner på stan. Det var det. Som vanligt kom klädångest, skoångest och hårångest tillfälligt emellan mig och partystämningen. I sista sekund beslutade jag mig för "uteserveringsklädsel" av typ jeans, randig tröja och kofta. Så var det det där med skor. Remsandaler med klack är såå fint men "-Fan heller i ösregn!" tänkte jag och tog ett par låga kilklackade ballerina. Sen tänkte jag inte mer, utan drog på mig min regnkappa, fällde upp luvan och gick till bussen.


Vid bussen stod det två unga flickor. Jag insåg att jag inte längre räknades till samma kategori som dem då jag räknade efter och kom fram till att det var 10 år sedan jag skrålade "Sjung om studentens lyckliga dar" från en höskrinda... (TIO ÅR!!!) Sen började jag, som den kvinna jag är, jämföra klädsel. Kom fram till följande:

INNE     UTE

Sandaler med remmar och hög klack

alt. blanka, vita högklackade pumps

 Kilklackade ballerinor
Små midjekorta kavajer    Stora röda regnjackor
Urtvättade, trasiga, tighta jeans Mörka jeans
Flicksnärtor        Förtidstanter       
"Vill man vara fin får man lida pin"

"Det finns inga dåliga väder..." samt

"Kläder efter väder"

 


Väl på bussen förstår jag att jag nog är den enda som reflekterat och reagerat på att det regnat ymnigt hela dagen och att det inte verkad ha några planer på att sluta. Det var BARA jag som bar regnskyddande klädsel. Jag tackade min lyckliga stjärna för att jag slopat regnbrallerna och lämnat stövlarna på jobbet!


Med slokande självförtroende klev jag av bussen, fann att jag hade 25 minuter att slå ihjäl innan mitt sällskap skulle dyka upp och styrde kosan mot hemköp och en kall cappucino. Framför mig går en av flicksnärtorna. Hon är gruvligt snygg i svarta sandaler med nitar och sån där modern lite bullig klack. Tio meter in i Åhlenshuset halkar tösen till och faller handlöst ihop i en liten hög.

MOAHAHAHAHAHA! Tant-power!!

Jag frågade givetvs flicksnärtan hur det gick, för det GÖR vänliga små tanter, sen sträckte jag på mig, höjde blicken och gick nöjd in på hemköp för efterlängtat kaffe.

Det blev en bra kväll. Det är ok att bli äldre. Högklackat och små kavaler i ösregn är bara ämnat för unga vackra flicksnärtor som inte vet bättre.


Mina fotriktiga skor och jag åker till Paris om en vecka. *Gilla*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juni 2010 21:41

Min framtid skall tydligen diskuteras i morgon eftermiddag. Jag tror att det är positivt! Mindre positivt är att den diskussionen föregås av utvärdering, utvärdering och lite mer utvärdering... Jag vill ju bara vara i min trädgård! Snart semes...

Av Sanna - 26 december 2009 10:16

torkar smulor, snyter barn, viker tvätt, svär över sjuk make, suckar över kaos... hur hamnade jag här? I barbapapa-dress?   Nu är det inte roligt. Jag vill dricka kaffe på stan.      ...

Av Sanna - 23 oktober 2009 23:00

jag är ju skitdålig på att uppdatera! Har nu iaf levt på typ ägg och majonäs i snart två veckor och tappat ett par cm i midjan/3 kg! Mitt sockerintag har varit begränsat till 4 rutor 86% choklad på två veckor! Å DET ÄR INTE SVÅRT!! Håll tummarna fö...

Av Sanna - 13 oktober 2009 19:19

http://www.youtube.com/watch?v=0E1rKYrP_DY   Det här har präglat min dag. Inte vackert, inte muntert.. Jag har gråtit. Massor. Jag har väckt min sovande son för att krama honom. Det här är förjävligt och inte det enda barnet som far/farit illa. ...

Av Sanna - 11 oktober 2009 23:47

I morgon börjar det nya livet... LCHF! Nu ska alla extra kilon, bubbelmagen, surhumöret, sockersuget och psoriasisen bort!! Har stått och lagat mat hela kvällen så att det ska funka smidigt nu i veckan. Visst är jag duktig!?   Vill ni veta en hem...

Presentation


Den lilla flodhästen i toppen på klätterställningen är jag, MammaSanna.

Här kommer det att dryftas ditt och datt.. Inte särskilt roligt för andra än de som är närmre bekanta med MammaSanna och hennes gäng. Men håll till godo kära vänner!

Omröstning

Jag velar om håret... Så, vilken färg ska det vara på MammaSannas hår?
 Blont
 Tokrött
 Brunt
 Svart
 Råttgrått
 Mörkrött
 Skiter i vilket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards