Alla inlägg under maj 2007

Av Sanna - 31 maj 2007 21:52

Jag har ätit!! Å det var tamejfan det godaste jag nånsin ätit! Sallad med en köttbit och tzatziki! Vi höll på att bli tokiga på att inte få sitta ner och äta ihop så nu gör vi det.. Det blir pulver ändå, men sallad ihop på kvällen! MYSIGT!! Ni anar inte hur socialt det är med mat....


Nu ska vi mysa framför en film..


Puss

Av Sanna - 31 maj 2007 08:13

Ja dieten funkar bra.. vette tusan om jag har gått ner nåt mer dock! Första veckan kändes det så tydligen men nu vet jag inte... Jag kämpar på ett tag till!


Min stora ångest just nu gäller brudklänningen! Jag kan verkligen inte bestämma mig hur den ska se ut! Jag vet inte modell, inte material, inte färg! Å detta upptar nästan all min vakna tid! Hemskt!! Var inne i stan och provade klänningar i går, Mika var med som barnvakt och stöd... Började på Vera&co, hittade ett par klänningar som jag kom i.. men ingen som kändes rätt! (Se "liten" vit klänning")

Sen vandrade vi till hannah morris.. Halleluja! VIlka klänningar! Provade den ena marängen efter den andra och blev mer kär för varje byte! Fantasktisk tylldrömmar! Men jag har ju bjudit in till enklare trädgårdfest, kan man ha en sån då?? (Dessutom kostar drömmen nästan lika mycket som hela mitt bröllop ska kosta... värt det? näe!)


Vilka bekymmer va? (I-land!!!) Nu ska jag göra oss iordning för att senare ta Lilla Mo med mig in till stan för att fira att den lilla byn vi bor i fyller 700 vårar i dag.. ;) Hurra, hurra, hurra, hurra!


Puss å ha en bra dag..

Av Sanna - 29 maj 2007 10:29

Lilla Mo vaknade vid 6, men efter lite mat och en ny blöja gick hon med på att ligga i sängen och gosa en stund! Typ till halv 10! Underbara unge!

Nu har jag snart satt i mig morgonens mintchokladshake och det är dags för hundpromenix. Sen har vi bvc-tid kl 13, ska bli spännande att se hur lång hon har blivit! Känns som att hon har vuxit tokigt mycket!!


Här kommer en bild på den elaka klänningen... funderar på om jag kan sy om den? Typ göra den till ett långt liv och sen sy en ny kjol till? Då skulle det bli tyg över att skarva i ryggen med... Tänk er en diagonal linje från strax under höger höft ner till strax över vänster knä... där klipper man! =)

Kanske man kan rynka den delen som är vid höften så håller klänningen stilen? Eller vad tror ni??


Av Sanna - 28 maj 2007 22:31

Japp, här har ni veckans resultat!


Midja: -5 cm (Nu 102cm)

Vikt: -3,1 kg (Nu 75,9kg)


Japp, det är värt att vara utan vaniljlatte! Go pulver ett tag till!

Av Sanna - 28 maj 2007 00:04

Nä, inte alls faktiskt.. men det beror inte på en massa överflödigt hull utan på min benstomme! Jag sprättade upp klänningen idag för att se hur mycket som fattades för att den ska passa... Insåg att inget pulver i världen kan krympa min bröstkorg så mycket! =( Vad ska jag göra nu!?


Imorgon är det iaf dags för vägning... Mätte mig nyss och har tappat 5cm runt midjan, det måste ju bli nåt kilo va?


Vad ska motivera mig nu!?


Godnatt.

Av Sanna - 26 maj 2007 09:52

Nej, inte smygÄTNING utan smygMÄTNING.. Förlåt fru konsulent, men jag var så nyfiken på om min känsla var rätt.. Åååå JA! DET VAR DEN!!

Jag har tappat 4CM I MIDJEMÅTT PÅ FYRA DAGAR!! Helt galet... Håll ett måttband runt midjan, 4 cm utanför magen så får ni se! Tjo ho!!

Här ska ätas pulver ett tag till!


Buss & gam

Av Sanna - 26 maj 2007 00:11

Tjoho! Har mått bra hela dagen! Å klänningen är fläckfri och vit!

Har dessutom hunnit med en fika med underbara Jenny och Theo, kramat sötaste Johanna, sprungit igenom stans alla skoaffärer och sett två avsnitt av House! Ruskigt bra dag!


Men jag längtar fortfarande efter mat, mintchokladshake slår inte grillat med tzatziki! Eller knäckebröd med ost... å vaniljyoghurt!


Nä, dags att gå till sängs...


pusspuss

(I morgon pallar jag kanske lägga ut bilder på klänningen =) )

Av Sanna - 25 maj 2007 06:50

Godmorgon!

Gårdagen blev bra! Det lättade efter lunch och sen återvände energin! Makalöst skönt! Hoppas på att dagen blir lika bra! Det är lite jobbigt att dagarna blir så långa, kan ju inte äte frukost kl 07 för då räcker inte maten hela dagen juh!


Idag ska jag knata hem till mor och tvätta klänningen jag lider för! Nu ska brudklänningen på dejt med Vanish! Hoppas på att få bort den gula tonen och fläckarna... Sen är klänningen redo för Stinas flinka fingrar!

*Trallar*


- Stackars Stina.
- Knappt har hon en stund att vila,
- Ropar dom och hon får ila
- "Kom genast hit, kom genast hit"

- Stiiiiiina!

Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma

här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,

det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.
- Raska på nu, dumma flicka!

- Ja, jobba på ni.
- Vet ni vad...?
- Askungen går nog inte på bal

- Va? Inte det?
- Vad vad det du sa?

- Ni ska få se.
- Dom fixar det nog.
- Med jobb, jobb och jobb
- Hon får aldrig sin klänning klar

- Öh, öh. Stakars Askungen

- Hej, vi ska sy den!


Vi ska sy och vi ska klippa,
vi ska göra, ska vi tippa
För den stora galakvällen
Så ska vi sy modellen,

vi syr och släpper i den
och ett skärp av siden,
och Askungen på bal
bland gästerna i hundratal
den vackra flickan blir i slottets stora sal.

Sätt igång nu, skynda, ila
vi har inte tid att vila,
klänningen den ska vi klara,
ja, vänta lite bara.

- Ja, jag klipper till med saxen.
- Och jag kan sy och tråckla.
- Låt du flickorna sy till den, du ska skaffa smycken.

Och den vackraste hon blir på hela kvällen.
Ja, den vackraste hon blir på hela kvällen.



En dröm ger åt tanken vingar
Den blir verklig då
I drömmen du allt betvingar
Och allt du vill ha kan du få

Och om du på lyckan väntar
Så kan du finna den en gång
Fast om ditt hjärta kanske gråter
så kommer drömmen åter
Och kärleken vaknar en gång

Och allt du vill ha kan du få...






f

Presentation


Den lilla flodhästen i toppen på klätterställningen är jag, MammaSanna.

Här kommer det att dryftas ditt och datt.. Inte särskilt roligt för andra än de som är närmre bekanta med MammaSanna och hennes gäng. Men håll till godo kära vänner!

Omröstning

Jag velar om håret... Så, vilken färg ska det vara på MammaSannas hår?
 Blont
 Tokrött
 Brunt
 Svart
 Råttgrått
 Mörkrött
 Skiter i vilket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards