Alla inlägg under mars 2007

Av Sanna - 19 mars 2007 07:37

Helgen har tillbringats i Oskarshamn, med avstickare till fina Kalmar för doppning av Lilla Mos bonuskusin! Över förväntan! Dopet var fint, prästen hade hästsvans och var trevlig och festen efter var mycket trevlig! Träffade ett gäng av Roberts gamla vänner, vilket aldrig skett förut! Gott gäng! Moa var givetvis sötast trots mååånga barn på festen.. ;)Nu var det dags för ny vecka.. suck.. måndagarna känns alltid lite extra ensamma och långtråkiga! Kanske skulle försöka sy lite? Hade Stina här förra veckan, sydde fantastisk sjal och finfin väska! Två långsjalar och en väska för 338:-! Å det finns tyg till en ringsjal med! Bilder kommer när jag tömt kameran! =)Nåja.. knappt tre veckor kvar till påsklov! Då ska lägenheten bli klar! Kanske tom skulle måla lite?? ;)

Av Sanna - 11 mars 2007 20:24

Saknar tokhunden minsann... Nu ligger han med dropp i helsingborg, det är ohyggligt tomt i lägenheten trots att vi är tre kvar.. (å LillaMo låter för två..)Förhoppningsvis får han komma hem i morgon. Skönt.

Av Sanna - 9 mars 2007 15:35

Japp, lilla Dexter är sjuk.. 1400 spänn kostade det å han spyr fortfarande. Väntar nu på att veterinären ska ringa å tala om ifall blodprovet för 700 pix visade nåt... Dexter fick (förut den obligatoriska antibiotikan som de verkar ge vad som än har hänt) en astuff spruta med vätska i nacken, blev liksom en kamelpuckel! Nu har kamelpuckeln trillat ner på sidan, ser ruskigt märkligt ut! Den ska iaf ge honom den vätska han behöver när han inte får behålla sitt vatten den vanliga vägen, tänk vad människa kan! Nu är det i alla fall helg och det är skönt. Ska fördriva den i lugn och ro med familjen, försöka peta i krokodilen lite köttfärs och försöka få honom på fötter igen. Ha det skönt alla.

Av Sanna - 2 mars 2007 21:51

Det finns inget bättre än att slappa i nystädad lägenhet! Hunden har fått en låångpromenad, Moa har varit ute och fått frisk luft, lyan luktar gott (ok, badrummet stinker badhus men attan vad duschdraperiet blev rent!!), sambon har blivit matad med hemmagjord pizza och njuter en match hockey på burken. Då är det dags för egen tid... Tack som faan för Marabous Premium Dark milk! Big YES! Kaffe med kanel och mjölk samt en långsamt smältande mellanmörk choklad i munnen är balsam för en trött mamma! Aftonbladet har dessutom haft den goda smaken att fixa ihop en familjebilaga som man får för 10 pix. Och den är nästan lika bra som alla andra mammatidningar som kostar skjortan. Några tända ljus och en timme utan kontakt med omvärlden.. mitt kaffe, min choklad och min tidning. MIN TID!Å nu, en hel helg med familjen Jägerstedt-Wedin. Jisses, vad det är värdefullt! I morgon ska vi till Maxi för att köpa en ny vattenkokare.. det var visst någon som smälte den gamla, fina OBH Nordica Chilli-kokaren! OUPS! Men först ska MammaSanna sova en HEL natt! YEAH!PS. Om man blir gravid inom 1 år och 9 mån från första barnets födsel så får man behålla sin mammapeng från första barnet. Gissa om Moa kommer att få ett syskon innan hon hunnit fylla tre! Mitt uppdrag är nu att få karlsloken mer vänligt inställd till namnet Mattis, om nu den planerade babyn blir en pojk!

Av Sanna - 1 mars 2007 21:40

Efter att ha öst två teskedar socker i Moas nappflaska istället för i min kaffekopp samt ställt vattenkokaren på den heta spisplattan istället för på sin plats tyckte min sambo inte att jag ens var kapabel att värma lilla Mos mat... I don´t blame him!

Av Sanna - 1 mars 2007 09:57

Jag tillbringar just nu väldigt mycket tid tillsammans med en stor personlighet. Någon som gjort sig alldeles oumbärlig i mitt liv. Som klarar av saker jag aldrig skulle kunna göra med mina händer. Min fantastiska tvättmaskin och hennes vän torktumlaren förgyller verkligen mitt liv! De står där i badrummet, gurglar och myser och är alldeles vita och fina. Cylinda heter de, fint namn. När man tillbringar mycket tid med tvättmaskinen hinner man läsa mååånga tvättrådsetiketter och på dem kan det tydligen stå vad tusan som helst! Alla funderar vi väl då och då över vad som anses som "liknande färger" när plagget vi har framför oss är röd-vitrandigt eller storbrokigt? Jag blir nervös varje gång ett sånt plagg landar i tvättkorgen.. Om jag tvättar det med vitt finns ju risken för att jag får en hel maskin med sött bebirosa underklader och lakan, å om jag inställer väljer att köra det med de andra röda kläderna finns ju risken att de istället färgar det vita så att tröjan blir rosa-rödrandig istället. Inte lätt det här.. En annan underbar etikett sitter på en av min brors tröjor. Den visar vanliga tvättsymboler typ tvätta i 40 grader, tumla inte, stryk halvvarmt osv. men sen kommer det lustiga.. på etiketten står det också "or ask your mother, she´ll know." Häpp! Jag tror att kommentarer är överflödiga men tänk tanken "or ask your father, he´ll know!" Det får mig att asgarva i alla fall, min pappa är nog inte den jag skulle be om tvättråd. Härom dagen stötte jag ihop med en av alla de otaliga kökshandukar som nu agerar kräkduk åt lilla Mo, av någon anledninge kikade jag på det blå-vitmönstrade tygstyckets tvättråd. Jag möts givetvis av texten "tvättas med liknande färger" (och tänkte givetvis vilken färg är den mest lik!?) men det underliga med denna etikett var nästa mening: "wash inside out"! VA!? Hur faan vänder man ut-och-in på en handduk!??

Presentation


Den lilla flodhästen i toppen på klätterställningen är jag, MammaSanna.

Här kommer det att dryftas ditt och datt.. Inte särskilt roligt för andra än de som är närmre bekanta med MammaSanna och hennes gäng. Men håll till godo kära vänner!

Omröstning

Jag velar om håret... Så, vilken färg ska det vara på MammaSannas hår?
 Blont
 Tokrött
 Brunt
 Svart
 Råttgrått
 Mörkrött
 Skiter i vilket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards