Alla inlägg den 8 september 2009

Av Sanna - 8 september 2009 23:17

"It´s been a bad day... please don´t take my picture!!"

Dök detta upp på FB. YEAH! Vi hade lååång håltimme före den där j**la fotograferingen. Å nån hade en nyckel till teaterförrådet. Say no more!



  


OK, dagen har egentligen inte alls varit så kass.. den bara slutade lite trist och trött och huvudvärkigt! Det började faktiskt alldeles, alldeles... UNDERBART! Sconesfrukost hos Nina men sötaste Johanna och hälften av alla våra ungar. Scones är sjukt gott. Det ska det ätas oftare på Strandåkersgatan hädanefter!

Hämtade en glad och nöjd lilla Mo på kalasdagiset och tog bussen till stormormor Asta. Olle åt glatt rotmos, hans mamma med. Eftermiddagen ägnades åt kaffe, plommonplock och ommöblering av Astas kök.

Sen blev jag trött och fick jordens skallebank. Hem, söva ungarna å slappa lite.


Fy fan vad ointressant. Förlåt.


Imorgon blir det fika med fler mammor och kanske en och annan pappa? Sen blir det väl tillbakamöblering hos stormormor.. det brukar bli så. Har seglat förr, så att säga..


NU dusch, fixa tvätt, dricka liiiite kaffe till och sova.


Over and out.


PS. Jag blir så SJUKT glad om det står att jag har nya kommentarer när jag loggar in... PLZ? DS.


Av Sanna - 8 september 2009 00:25

Nej, inte måndag-svin utan, så mycket bättre; MÅNDAGS-VIN!

Har tillbringat kvällen hos söta Nina och goa Dan. Dan försökte bjuda på kaffe, jag tackade ja. Nina toppade med vin och då bidde det inget kaffe.. haha!

Nu är iaf "trygghetsboken" till Lilla Mos dagis klar. Å för er som inte har barn på dagis kan jag berätta att det är ett litet häfte bilder på mamman och pappan som barnet ska titta i när det saknar mamman och pappan. JAG är inte helt säker på att det är en bra idé!

Barn: -Buhuu...

Fröken (jag inbillar mig nån slags Farbror Barbro-röst): -Titta här, är det mamma du saknar? Är det det?

Barn: -BUHUUU...

Fröken: -Ja men titta, här är ju pappa också.. Visst saknar du väl pappa med?

Barnet exploderar.


Oj. NU är jag nog trött. Humorn är inte på topp. Å jag skrattar högt åt mig själv.. Hahaha!


I morgon blir det sconesfrukost hos Ninan med Johanna och hälften av alla ungarna. (De som inte är på dagis/skolan och gråter till sina "trygghetsböcker") Det blir bäst.


Over and out.



Presentation


Den lilla flodhästen i toppen på klätterställningen är jag, MammaSanna.

Här kommer det att dryftas ditt och datt.. Inte särskilt roligt för andra än de som är närmre bekanta med MammaSanna och hennes gäng. Men håll till godo kära vänner!

Omröstning

Jag velar om håret... Så, vilken färg ska det vara på MammaSannas hår?
 Blont
 Tokrött
 Brunt
 Svart
 Råttgrått
 Mörkrött
 Skiter i vilket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards