Direktlänk till inlägg 2 mars 2007

Mmmm...marabou

Av Sanna - 2 mars 2007 21:51

Det finns inget bättre än att slappa i nystädad lägenhet! Hunden har fått en låångpromenad, Moa har varit ute och fått frisk luft, lyan luktar gott (ok, badrummet stinker badhus men attan vad duschdraperiet blev rent!!), sambon har blivit matad med hemmagjord pizza och njuter en match hockey på burken. Då är det dags för egen tid... Tack som faan för Marabous Premium Dark milk! Big YES! Kaffe med kanel och mjölk samt en långsamt smältande mellanmörk choklad i munnen är balsam för en trött mamma! Aftonbladet har dessutom haft den goda smaken att fixa ihop en familjebilaga som man får för 10 pix. Och den är nästan lika bra som alla andra mammatidningar som kostar skjortan. Några tända ljus och en timme utan kontakt med omvärlden.. mitt kaffe, min choklad och min tidning. MIN TID!Å nu, en hel helg med familjen Jägerstedt-Wedin. Jisses, vad det är värdefullt! I morgon ska vi till Maxi för att köpa en ny vattenkokare.. det var visst någon som smälte den gamla, fina OBH Nordica Chilli-kokaren! OUPS! Men först ska MammaSanna sova en HEL natt! YEAH!PS. Om man blir gravid inom 1 år och 9 mån från första barnets födsel så får man behålla sin mammapeng från första barnet. Gissa om Moa kommer att få ett syskon innan hon hunnit fylla tre! Mitt uppdrag är nu att få karlsloken mer vänligt inställd till namnet Mattis, om nu den planerade babyn blir en pojk!

 
 
elaina

elaina

3 mars 2007 00:00

MarabouFabriken ligger i UpplandsVäsby där jag bor numera!
Själv har jag 1år å 5månader mellan mina barn:Pojken är 12 å Flickan snart 11år... Gu´vad tiden går fort!
Passa på å njut av småbarnsåren, trots allt!
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 14 juni 2010 21:41

Min framtid skall tydligen diskuteras i morgon eftermiddag. Jag tror att det är positivt! Mindre positivt är att den diskussionen föregås av utvärdering, utvärdering och lite mer utvärdering... Jag vill ju bara vara i min trädgård! Snart semes...

Av Sanna - 12 juni 2010 23:06

Min vän sa i går att hon har en typ av dagbok där hon skriver ner sånt som inte riktigt passar sig som FB-status-uppdateringar. Just nu har jag huvudet fullt med helt passande statusar men det finns en risk att man blir klassad som galen om man sitte...

Av Sanna - 26 december 2009 10:16

torkar smulor, snyter barn, viker tvätt, svär över sjuk make, suckar över kaos... hur hamnade jag här? I barbapapa-dress?   Nu är det inte roligt. Jag vill dricka kaffe på stan.      ...

Av Sanna - 23 oktober 2009 23:00

jag är ju skitdålig på att uppdatera! Har nu iaf levt på typ ägg och majonäs i snart två veckor och tappat ett par cm i midjan/3 kg! Mitt sockerintag har varit begränsat till 4 rutor 86% choklad på två veckor! Å DET ÄR INTE SVÅRT!! Håll tummarna fö...

Av Sanna - 13 oktober 2009 19:19

http://www.youtube.com/watch?v=0E1rKYrP_DY   Det här har präglat min dag. Inte vackert, inte muntert.. Jag har gråtit. Massor. Jag har väckt min sovande son för att krama honom. Det här är förjävligt och inte det enda barnet som far/farit illa. ...

Presentation


Den lilla flodhästen i toppen på klätterställningen är jag, MammaSanna.

Här kommer det att dryftas ditt och datt.. Inte särskilt roligt för andra än de som är närmre bekanta med MammaSanna och hennes gäng. Men håll till godo kära vänner!

Omröstning

Jag velar om håret... Så, vilken färg ska det vara på MammaSannas hår?
 Blont
 Tokrött
 Brunt
 Svart
 Råttgrått
 Mörkrött
 Skiter i vilket.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards